Exchange: Brug Wordmail

2009-12-18 13:03:55

WinNT, Win95, Win98, Win2K, WinME, WinXP, Win2003, Vista, Win2008, Win7

Hvis du bruger Microsoft Exchange/Windows Messaging System til din email, og også har Microsoft Word, kan du udnytte det, som Microsoft kalder for "WordMail".

WordMail gør simpelthen det, at den erstatter standard tekstredigeringsprogrammet (editoren) i Exchange med Microsoft Word. Alle Word's muligheder bliver tilgængelige når du skriver, ja selv når du blot læser, din email!

Fordele ved at benytte WordMail:

Du kan benytte alle microsoft Word's muligheder.

Du kan bruge AutoText i Microsoft Word til at opsætte en Signaturfil til din email.

Du har mulighed for at bruge stavekontrol.

Ulemper ved at benytte WordMail:

Det tager lidt længere at indlæse Word end Exchanges standard editor.

OK, Hvordan installerer jeg så WordMail?

WordMail er ret ligetil at installere: Først skal du sikre dig, at du har installeret Exchange, og at den virker. Herefter kører du installationsprogrammet til Microsoft Word 95 / 97 (eller Microsoft Office 95 / 97). Her går du så ned i oversigten over installerede komponenter og under "Microsoft Word" markerer du så "WordMail i Exchange".

WordMail vil herefter (når du klikker på OK blive installeret og automatisk sat op som standard editor når du bruger Exchange.

Hvis du efter et stykke tid skulle finde ud af, at det alligevel ikke er lige dig, kan du slå den fra ved blot at fjerne markeringen i Word som e-post editor under Meddelelse/WordMail-indstillinger i Exchange.

Se også Wordmail: Makroer