Word 7.0: kun et vindue

For mere end tre år siden

WinNT, Win95, Win98, Win2K, WinME, WinXP, Win2003, Vista, Win2008, Win7

Når man åbner flere DOC filer fra skrivebordet, åbnes de alle i den samme Word 7.0 og man kan vælge mellem de enkelte dokumenter under "Vindue" i menuen.
Sådan skal det bare være, så jeg må antage, at der er tale om en "mindre designfejl" når der så startes lige så mange kopier af Word op, som man har valgt filer (et dokument i hvert program), hvis man gør det samme med RTF-filer (Rich Text Format).

Men lad os lige lave om på det... I et vilkårligt Windows 95 vindue, f.eks. i "Denne Computer" klikker du på Vis og vælger fanen Filtyper. Her vælger du filtypen RTF-format og klikker på Rediger. Under Handlinger vælger du open og klikker på Rediger igen. I den dialog boks, der nu fremkommer, markerer du "Brug DDE" og skriver følgende på linien under "DDE-meddelelse":

[FilerÅbn("%1")] (eller hvis du har engelsksproget DDE [FileOpen("%1")])

Klik på OK og klik to gange på Luk og herefter vil RTF-filerne åbnes i samme (eller et allerede åbent Word 7.0 vindue)

Det samme problem kan gøre sig gældende med andre programmer, som f.eks. Microsoft Excel...